1815
John Doulton inwestuje 100 funtów oszczędności życia w garnek w Lambeth w Londynie. Produkują rury spustowe, ceramikę i słoiki do przechowywania.
1835
Syn Johna, Henry, dołącza do firmy, torując drogę do bezprecedensowego sukcesu.
1861
Po śmierci księcia Alberta królowa Wiktoria zleca Doultonowi wykonanie specjalnie wykonanego zestawu filtrów do wody dla wszystkich jej zamków i pałaców.
1862
Doulton wystawił kopie nowych filtrów do wody królowej na drugiej Wielkiej Wystawie.
1863
Rozpoczyna się zatrudnianie młodych londyńskich artystów z Lambeth School of Art, a wyniki robią wrażenie na krytykach sztuki, publiczności i królowej Wiktorii.
1877
Henry Doulton ma udziały w fabryce wyrobów ceramicznych w Burslem, Stoke-on-Trent, sercu „The Potteries”.
Lata 80. XIX wieku
Lambeth Pottery zatrudnia ponad 200 artystów i projektantów ze Szkoły Artystycznej, w tym wiele kobiet.
1887
Henry Doulton zostaje pierwszym garncarzem w historii odznaczonym tytułem szlacheckim.
Lata 90. XIX wieku
Duży wkład w elementy architektoniczne, płytki i dekoracje londyńskich charakterystycznych budynków, od Harrods Knightsbridge po Savoy i Selfridges
1901
Royal Doulton rodzi się po otrzymaniu nakazu królewskiego i pozwolenia na używanie słowa „Royal” w naszym imieniu.
1955
Nowe przepisy miejskie zabraniają produkcji glazury solnej, zmuszając do zamknięcia fabryki Lambeth i przeniesienia całej produkcji do „The Potteries” w Stoke-on-Trent.
1960
New English Translucent China oferuje jakość szlachetnej porcelany kostnej za niewielką cenę.
1978
Oryginalne płytki Doulton House przeniesione do Muzeum Wiktorii i Alberta w Londynie.
Lata 2010
Nowy kierunek marki obejmuje kulturę miejską i eklektyczny styl miasta.
Lata 2010
Współpracuje z londyńskimi projektantami, artystami i rzemieślnikami, takimi jak Barber & Osgerby, Charlene Mullen, Pure Evil, Nick Walker i Gordon Ramsay.
2012
Wprowadzenie na rynek kolekcji 1815 stanowi początek naszym dążeniom do uchwycenia zmieniających się trendów kulinarnych i pomocy w zmianie pozycjonowania marki.
2015
200-lecie
2018
Nasza społeczność na Instagramie sięga 15 000.
2020
Premiera odnowionej marki Royal Doulton.
2021
Olio marki Barber Osgerby i Signature 1815 zdobywają wiele nagród za zastawę stołową.
2022
Od chwili premiery kolekcji w 2012 roku obchodzimy 10 radosnych lat.